طراحی داشبورد منابع انسانی چگونه است؟

بهره بردن از روش داشبورد منابع انسانی می تواند فضای کسب و کارهای مختلف را دچار تغییر و تحول اساسی کند و شرکت ها را مجاب سازد که کم ترین اشتباه را در زمینه مدیریت منابع انسانی داشته باشند. بحث نیروی انسانی یکی از مهم ترین گزینه ها در ارتباط با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به آن است به خصوص برای منابع انسانی که استعداد کلیدی دارند و یا این که در پست های حساس و مهم شرکت مشغول به فعالیت هستند. تمامی این مسائل لزوم استفاده از داشبورد منابع انسانی را نشان می دهد که سازمان ها می بایست نسبت به طراحی و پیاده سازی آن توجه کنند و در راستای اجرای این روش به گزینه های زیر خواهیم پرداخت.

داشبورد مدیریتی

داشبورد منابع انسانی

داشبورد منابع انسانی چیست؟

داشبورد منابع انسانی به سیستم و روشی در سازمان گفته می شود که مدیران و رهبران شرکت به تجزیه و تحلیل و شناسایی رفتار مشتریان خود می پردازند. بدون شک شناسایی رفتار کارکنان سازمان می تواند در بهینه سازی عملکرد آن ها تاثیر مثبتی بگذارد.
بدون شک شناسایی و به دست آوردن نیروی انسانی مستعد و کاربلد در سازمان و چنین توسعه دادن و یا بازپس گیری آن ها نیاز به یک تکنولوژی مدرن و پیشرفته دارد و با استفاده از سیستم داشبورد منابع انسانی این کار شدنی است و تمامی اطلاعات مربوط به این سه بخش در اختیار مدیران شرکت قرار می گیرد.
بدون شک زمانی که به سیستم داشبورد منابع انسانی می نگریم به قضیه ای می رسیم که منظور از این روش جمع آوری داده ها و اطلاعات مربوط به نیروی انسانی است در حالی که این قضیه اصلا درست نیست و زمانی داده و اطلاعات ارزشمند است و می تواند سودی را برای شرکت مهیا سازد که از آن بتوان داستانی را تعریف کرد.

سوالات مربوط به طراحی داشبورد منابع انسانی

  • در چه موقعیت مکانی می بایستی منابع مالی را هزینه کنیم؟
  • بایستی به تفاوت سطح مهارت افراد مستعد و بدون مستعد در سازمان برسیم و چگونه می توانیم این شکاف را در سازمان پر کنیم موضوع اصلی است که در رابطه با این سوال مطرح می شود؟

  • سازمان در چند سال آینده نیاز دارد که کارمندان شرکت در ارتباط با برخی از مهارت ها قوی باشد به همین دلیل در سیستم طراحی داشبورد منابع انسانی این قضیه مطرح می شود که آیا کارمندان شرکت در ارتباط با مهارت های منحصر بفرد قوی هستند یا خیر؟

داشبورد منابع اسانی

طراحی داشبورد منابع انسانی

چگونگی ایجاد داشبورد منابع انسانی در سازمان

داشبورد منابع انسانی معمولا برای شناسایی نقاطی از سازمان طراحی می شوند که نیازمند تجزیه و تحلیل و بهبود است. برای طراحی داشبورد منابع انسانی بایستی سیستم های زیر را اجراء کنیم:

  • برای طراحی داشبورد منابع انسانی نیاز نیست که فرآیندهای زیادی را در سازمان به اجراء درآورید. این مساله باعث بی نظمی و هرج و مرج می گردد و به 8 الی 12 مورد از فرآیند پاسخ دهید کافی است.
  • داده هایی را مورد کنترل و بررسی خود قرار دهید که ارزش زیادی را برای شما به وجود آورده است. به فرض مثال اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال توانسته اید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید حتما به بررسی داده ها و اطلاعات مربوط به این روش بپردازید. و نیاز نیست که به دیگر روش های بازاریابی که هیچ مشتری برای شما نیاورده بپردازید. این مساله ای است که در طراحی داشبورد منابع انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • اما آخرین مورد این است که حتما به بررسی عمیق فرآیندهای کاری خود بپردازید. نگاه جزئی وار به مسائل نمی توان به شما در حل مسائل مربوطه کمک کند. پس بهتر است که در این زمینه نگاه عمیق و ژرفی به مسائل داشته باشید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اجراء و پیاده سازی داشبورد منابع انسانی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.