اهمیت Bi برای بانک ها

نرم افزار هوش تجاری ,  داشبورد مدیران  , داشبورد مدیریتی  , گزارش ساز ,  نرم افزار داشبورد

صنعت بانکداری، صنعتی مملو از داده هاست، این صنعت چالشهایی مانند اقتصادی مقررات قانونی و فناوری دارد. در فضایی با چنین حجمی از اطلاعات وجود ابزارهای قدرتمند هوش تجاری و تحلیل داده ضروری است. تنها ۴۱ درصد از بانکها از قدرت تحلیل داده پیشگویانه و مصورسازی داده استفاده می کنند تا اطلاعات خود را به بینش قابل تعقیب و قابل اقدام تبدیل کنند. در این جا فقط نمونه ای از تاثیراتی که ابزارهای تحلیل داده ها و موبایل روی بانکها دارد را بیان می کنیم.

گزارش گیری مالی موثر

مدیریت ارشد بانکها نیاز به دسترسی به داده های تاثیرگذار بر تصمیم گیری دارند. با اپلیکیشن های موبایل که اطلاعات صحیح را در درست آنها قرار می دهد، مواردی مانند روندهای سوددهی، نقدینگی و ریسک را قبل از این که مشکل ساز شوند را شناسایی کرد و اقدام مناسب را انجام داد. اطلاعات مالی حیاتی هم توسط کارکنان به شیوه ای امن و شخصی شده قابل مشاهده خواهد بود تا کارکنان از جامعیت داده ها در سطح سازمان مطمئن باشند. با استفاده از این اطلاعات کارکنان قادرند به صورت موثری وظایف روزانه خود را مدیریت کرده و تصمیم های راهبردی بهتر و مشارکت موثرتری با همکاران خود داشته باشند.

کارایی بیشتر واحدهای نظارتی

در بسیاری از موارد برآورد الزامات قانونی سهم زیادی از هزینه های عملیاتی بانک را تشکیل می دهد. در ایالات متحده آمریکا ۶۰ درصد از بانکها گزارش کرده اند که ۱۰ درصد از بودجه خود را برای چنین کارهایی هزینه می کنند. با این حال اگر بانکها بتوانند موارد مرتبط با مقررات قانونی و افشای اطلاعات را به صورت روانتری شناسایی، تحلیل و گزارش کنند، کارایی واحدهای نظارتی بیشتر شده و هزینه ها کمتر می شود.

بانکها با استفاده از ابزارهای تحلیل داده قدرتمند می توانند مواردی که قبلا در تراکنشها از فلم افتاده اند را شناسایی و دنبال کرده تا به عنوان فعالیتهای مشکوک گزارش کنند. در نهایت این ابزارها باعث می شوند تیمهای نظارتی کار ساده تری داشته باشند و بودجه بانک در فعالیتهایی با بهره وری بیشتر مصرف شود.

افزایش وفاداری مشتری

بانکها از ابزارهای تحلیل داده هوش تجاری استفاده می کنند تا اطمینان پیدا کنند نیازهای مشتریان برآورده می شود و برای سالها با بانک همراه خواهند شد. این واقعیت که بیشتر از یک سوم از مشتریان در سال بعد از محصولات بانکهای رقیب استفاده می کنند اهمیت رویکرد داده محور موجود در هوش تجاری را بیش از پیش نشان می دهد. وقتی هر یک از کارکنان از مدیران اجرایی و مشاوران مالی گرفته تا کارکنان جزء دسترسی دائمی به داده های مشتری داشته باشند، می توان فرصتهای جدیدی را شناسایی کرد و درآمد رو به افزایشی را از مشتریان وفادار به دست آورد.

داشتن یک دید جامع و ساخت یافته از پروفایل و فعالیتهای مشتری برای درک این که چگونه سودآوری را افزایش دهیم، ضروری است. بدون استفاده از راهکارهای تحلیل داده و هوش تجاری این کار بیشتر به یک بازی حدس و گمان شبیه است. با ابزارهای تحلیل داده هوش تجاری بانکها می توانند اطلاعلاتی راجع به بخش بندی مشتریان، پیش بینی ریزش مشتری و پاسخگویی به پیشنهادات بازاریابی در اختیار کارکنان قرار دهد. در نتیجه بانک می توانند در مواردی مانند درخواستهای وام و کارتهای اعتباری ریسکهای بالقوه را تشخیص دهد. به صورت خلاصه می توان گفت، راهکارهای تحلیل داده هوش تجاری برای بانکها ابزارهای ارائه سرویس های شخصی شده را فراهم می کند.

ارائه خدمات فوق العاده توسط مشاوران مالی

جنبه دیگری از خدماتی که به مشتریان داده می شود ارزیابی دارایی هاست. در صنعتی که هر چیز ممکن است در کسری از ثانبه تغییر کند، دسترسی ثابت مشاوران مالی به بازار بروز و اخبار کسب وکار و اطلاعات مربوط به مشتری بسیار مهم است. اپلیکیشنهای موبایل برای مشاوران مالی امکان یکپارچگی اطلاعات مرتبط، تحلیل داده ها و فرآیندها را در یک ابزار فراهم می کند تا مشتریان، توسعه طرح های مالی و ایجاد طرح های اولیه را مدیریت کنند. با استفاده از این ابزارها، مشاوران هشدارهایی را درباره رویدادهای مشتری یا تغییرات در قیمتهای سهام دریافت می کنند.

اگر در صنعت بانکداری مشغول هستید شرکت شما چقدر از فناوری هوش تجاری و موبایل برای بانکداری هوشمند استفاده می کتد؟

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.