معرفی ابزاری برای سنجش عملکرد نرم افزارهای هوش تجاری (Gartner Peer Insights) برای خریداران

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد  ,دولت الکترونیک , معماری سازمان ,  سیستم ساز

Crowd sourcing یا جمع سپاری به یکی از شکلهای معمول ارزیابی و نظرخواهی در همه صنایع از هتلداری گرفته تا خرده فروشی تبدیل شده است. با اقدام گارتنر در معرفی Peer Insights، ارزیابی سیستمها و سرویسهای فناوری اطلاعات و همچنین نرم افزارهای هوش تجاری هم از این قاعده مستثثنا نیست. ارزیابی Gartner Peer Insights یکی از شیوه های ارزیابی فروشندگان فناوری اطلاعات است که نه توسط تحلیلگران بلکه توسط مشتریان انجام می شو

جمع سپاری به عنوان فرآیند دریافت خدمات، ایده ها، محتوا و نظرات موردنیاز از مشارکت کنندگان داوطلب، از گروه های بزرگی از مردم خصوصا اجتماعات آنلاین تعریف می شود، این اصطلاح در سال ۲۰۰۵ از ترکیب دو کلمه Crowd و Sourcing ابداع شد.

در این زمینه اگر ندانیم که چه کسی به ارزیابی پرداخته است باید به نتایج بدست آمده شک کرد. به همین علت Peer Gartner Insights به صورت دقیق نظردهندگان را به مشتریان گارتنر محدود کرده است، این کار درجه ای از کنترل کیفیت را فراهم می کند. نظردهندگان باید یک ایمیل سازمانی داشته باشد و تیم Gartner Peer Insights اعتبار هر یک از نظردهندگان را بررسی می کند.

نقش Gartner Peer Insights در ارزیابی فروشندگان هوش تجاری

اولا این ابزار به متخصصین و کاربران هوش تجاری کمک می کند تا نظر خود را درباره فروشنده سیستم هوش تجاری که از آن استفاده می کنند اعمال کنند و به نوعی بازخورد از مشتریان است.

دوم این که اگر خریدار یک سیستم هوش تجاری هستید از Peer Insights به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی در فرآیند ارزیابی فروشنده استفاده کنید. سایتهایی که کار جمع سپاری انجام می دهند منبع خوبی برای موضوعات کیفی مانند رضایت مشتری، کاربرد راحت و اثربخشی پشتیبانی فنی هستند.

سوم این که از گزارشهای Magic Quadrant و قابلیتهای حیاتی در ترکیب با این گزارش استفاده کنید. نکات زیر را در هنگام ارزیابی این گزارش در نظر داشته باشید:

  • در بخشهایی که بین نظر تحلیلگر و Peer Insights فاصله زیادی وجود دارد بیشتر مراقب باشید. می توان انتظار داشت که چنین اتفاقی رخ دهد. این اتفاق مربوط به تفاوتهایی است که یک مشکل عمده در محصول را آشکار می کند یا یک ارتقا بزرگ را در محصول نشان می دهد. برای مثال در یکی از گزارشهای قابلیتهای حیاتی پلتفرم های هوش تجاری و تحلیلی دیده شد که خیلی از مشتریان SAP قابلیتهای موبایل BI این شرکت را بسیار پایینتر از نظر تحلیلگر درنظر گرفته اند. دلیل این اتفاق این بود که مشتریان از نسخه های قبلی استفاده می کردند و همچنین SAP تغییرات سریع را به خوبی به مشتریان اطلاع رسانی نکرده بود.
  • اطلاعات نظردهندگان مثل تخصص، نقش سازمانی، نوع سازمان، تعداد نظردهندگان را بررسی کنید. یکی از دلایلی که باید به نظر تحلیلگران بیش از نظرسنجی مشتری اعتماد کرد این است که می دانیم تیم تهیه کننده گزارش Magic Quadrant تعریفی مناسب از قابلیتها دارد. ولی مشتریان معمولا تعریف جامعی از قابلیتهایی که بررسی می شوند ندارند. برای مثال اگر از یک آمریکایی، انگلیسی و سویسی بپرسیم که چه کسی بهترین شکلات را تولید می کند هر کس بنا به تعریفی که خودش از شکلات دارد جواب می دهد. بنابراین در ارزیابی Peer Gartner Insights مطمئن باشید که تجربه و سابقه نظردهنده را می دانید.
  • اثر هاله ای را بررسی کنید. همان طور که در پست بیان کردیم مشتریانی که از فروشنده یا محصول خود راضی هستند قابلیتهای محصول را بسیار بیشتر ارزیابی می کنند و برعکس مشتریانی که از یک محصول ناراضی هستند نمره بیش از حد پایینی را به محصول و فروشنده می دهند. البته این گفته به این معنی نیست که بالاترین و پایین ترین نمرات (صفر و پنج) اهمیتی ندارند بلکه فقط باید در این موارد احتیاط کنید تا حقایق را به صورت تحریف شده دریافت نکنید.

منبع Bi پلاس

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.