ويژگي هاي اساسي يک معماري خوب براي سيستم BI چيست؟

 

  • Usability: ارائه تمامي امکانات BI به نحوي يکسان و مشترک براي تمامي کاربران مختلف و آمادگي براي تهيه تمامي اطلاعات مورد نياز کاربران مختلف.
  • استفاده از يک API مشترک و واحد براي يکپارچه­سازي (Integration) و گسترش­پذيري (Extensibility): يک API امکان يکپارچه کردن BI با ساير سيستم­هاي فعلي يا بعدي را به وجود مي­آورد. در اين راستا بايد از يک نوع API استفاده کرد که تمامي component هاي BI را در برمي­گيرد.
  • استفاده بهينه از منابع موجود براي ساده­سازي و ROI: يک معماري نوين براي BI بايد بيشترين بازگشت سرمايه را با پياده­سازي و به کارگيري سريع سيستم BI دربرداشته باشد. اين معماري بايد از محيط برنامه­هاي کاربردي مختلف پيچيده و ترکيبي و يکپارچه­سازي با زيرساخت­هايي مانند platform ها، پايگاه­هاي داده، منابع OLAP، سرورها، برنامه­هاي کاربردي وب سرورها، تامين­کننده­هاي امنيت (Security Providers)، کاهش پياده­سازي­هاي جديد و هزينه­هاي نگه­داري پشتيباني نمايد.
  • دسترسي گسترده به داه­هاي سازمان: هر سازماني طيف گسترده­اي از داده­هاي مختلف و مکانيزم­هاي ذخيره­سازي براي کاربران مختلف و براي اهداف مختلف دارد. براي ايجاد انعطاف­پذيري سيستم (Flexibility) براي يکپارچه­سازي داده­ها (data Integration) و دسترسي به داده­ها بايد در معماري سيستم از يک استراتژي باز داده­اي (open data strategy) استفاده کرد. کاربراني که از داده­هاي استفاده مي­کنند بايد از جامعيت داده در سراسر سازمان اطمينان داشته باشند.
  • Common business view: فرايندهاي تجاري و تحليل­هاي انجام شده بر اساس آنها، فارغ از منبع داده و اطلاعات بايد در سراسر سيستم BI مشترک بوده و تمامي نتيجه­گيري­ها در يک راستا باشند. تا مديران و knowledge worker ها با اطمينان از صحت و جامعيت داده (Validity) از نتايج تحليلي استفاده نمايند.
  • Agility: معماري BI بايد به گونه­اي باشد که در صورت ايجاد تغييري در سازمان مانند يک استراتژي جديد، يک برنامه کاربردي جديد و… تغييرات لارم را به سرعت و درستي در ساير بخش ها اعمال نمايد.
  • Interoperability of BI Capabilities: کاربران تجاري نياز دارند به تمام capability هاي BI از طريق يک رابط دسترسي داشته باشند. کاربران مي توانند از طريق اين واسط مشترک به تحليل ها و ابزارهاي مختلفي دسترسي داشته باشند و يا به صورت اشتراکي در تهيه يک گزارش شرکت کنند. کاربر گزارشي را تهيه کرده و در اختيار ديگران قرار مي دهد. هر کسي تنها اطلاعاتي را که بايد ببيند، مشاهده مي کند. در نهايت مدير تجاري از گزارش هاي مختلف را مشاهده کرده و نتايج به دست آمده را در اختيار ديگران قرار مي دهد.
  • سهولت در به کار گيري (Deploy): براي به دست آوردن حداکثر فوايد استفاده از BI، نيازمند معماري هستيم که به راحتي قابل پياده سازي، يکپارچه کردن و به کارگيري باشد. شرکاي تجاري و مشتري ها نياز مند سيستم هايي هستند که به راحتي قابل نصب، به کار گيري و استفاده باشد.
  • Scalability and Reliability.
  • Security: معماري BI بايد آماده پذيرش تعداد زيادي از security provider ها را داشته باشد.

 

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.