آشنایی با Qlik Sense

نرم افزار کلیک ویو  ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو ,  فیلم کلیک وی   , دانلود کلیک ویو

شرکت Qlik تعدادی از راهکارهای هوش تجاری (BI) را برای تحلیل داده ها و مصورسازی داده ها ارائه می دهد که از آن جمله می توان QlikView ، Qlik Sense ، Qlik nPrrinting ، Qlik Analytics Platforms و Qlik DataMarket را نام برد

نام محصول: Qlik Sense

فروشنده: شرکت Qlik

سال تاسیس: ۱۹۹۳

دفتر مرکزی: Radnor, پنسیلوانیای آمریکا

تعداد مشتریان: +۴۰۰۰۰

مدل استقرار: ابری (Cloud) یا در محل مشتری

نسخه آزمایشی رایگان: دارد

Qlik Sense یک ابزار تحلیلی هوش تجاری سلف سرویس است که مصورسازی داده ها و کاوش در داده ها را برای طیف وسیعی از کاربران (از کاربران نهایی غیر فنی گرفته تا دانشمندان داده ها) انجام می دهد. با نمایشی شهودی از داده ها، قابلیتهای drag and drop و drill down سازمانها به سادگی می توانند روابط بین داده ها را تشخیص دهند.

Open Application program Interfaces یا APIs این نرم افزار به توسعه دهندگان امکان می دهد Qlik Sense را در برنامه های کاربردی دیگر تعبیه کنند بنابراین می توانند قابلیتهای Qlik را با توجه به نیازهای منحصر به فرد سازمان خود سفارشی کنند. برای آشنایی با محیط نرم افزار می توانید به صورت آنلاین از مثالهای که Qlik ایجاد کرده است استفاده کنید.

Qlik Sense چهار Edition (ویرایش) دارد:

  1. Qlik Sense Desktop : ویرایش رومیزی یا Desktop این نرم افزار به رایگان قابل دانلود است و دسترسی نامحدود به منابع داده و قابلیتهای Qlik دارد. Qlik Sense را از این آدرس می توانید دانلود کنید البته در داخل کشور، این امکان وجود ندارد و در صورت نیاز می توانند نسخه ۶۴ بیتی آنرا از اینجا دانلود کنید.
  2. Qlik Sense Enterprise : این ویرایش هم دسترسی نامحدود را مانند ویرایش رومیزی دارد. قیمت گذاری آن براساس مدل توکن انجام می شود(۱۵۰۰ دلار برای هر توکن).
  3. Cloud Basic : این ویرایش به صورت نرم افزار در قالب سرویس (SaaS) به مشتریان پیشنهاد می شود که قابلیت اشتراک تا پنج کاربر را دارد.
  4. Cloud Plus : این ویرایش نخه توسعه یافته Cloud Basic است و برای تعداد نامحدودی از کاربران قابل اشتراک است(هزینه ۲۰ دلار ماهیانه برای هر کاربر).

Qlik Sense قابلیتهای پویای زیادی دارد که استفاده از آن را برای همه نوع از کاربران امکان پذیر کرده است. بعضی لز این ویژگی ها عبارتند از:

قابلیتهای Qlik Sense

Qlik Sense قابلیتهای پویای زیادی دارد که استفاده از آن را برای همه نوع از کاربران امکان پذیر کرده است. بعضی لز این ویژگی ها عبارتند از:

  • Smart Search : نوار جستجو (Search Bar) به کاربر امکان وارد کردن کلمات کلیدی و عبارتها را می دهد تا به سرعت داده، گراف، جدول و گزارشی را که در نظر دارد را پیدا کند.
  • Self-service creation : قابلیتهای drag and drop امکان ایجاد راحت و سریع داشبورد و گزارشها را فراهم می کند بدون این که نیازی به اسکریپت نویسی یا کوئری های پیچیده و یا عملیات join (پیوند جداول) باشد.
  •  Centralized management : نرم افزار Qlik Sense به عنوان یک محل مرکزی برای کاربرانی که می خواهند برنامه کاربردی را توسعه داده و به اشتراک بگذارند عمل می کند. یعنی مدیریت متمرکز اعمال می شود.
  • Data Integration : یک دست کردن داده های منبع جدا از هم در یک پلتفرم در Qlik Sense انجام می شود. همچنین در این نرم افزار داده ای پنهان نمی شود. وقتی دیدها (Views) و ابعاد (dimensions) دستکاری یا در حالت انتخاب قرار می گیرد داده های غیر مربوط به جای این که نمایش داده نشود، به رنگ خاکستری در می آید بنابراین می توان موارد استثنا شده را هم دید و روندهای آن را هم دنبال کرد.
  • Interactive Visualizations : قایلیت مصورسازی تعاملی در Qlik Sense به سادگی انجام می شود.
  • Data Storytelling : داستان سرایی برای داده ها در این نرم افزار با ایجاد زمینه یا context برای داده ها، امکان اشتراک نقطه نظرات مختلف را فراهم می کند تا معنی گزارشها، گرافها و مصورسازی ها به راحتی برای مخاطب قابل درک باشد.
  • Responsive Design : طراحی واکنشگرای این نرم افزار باعث می شود به راحتی از آن روی کامپیوتر، تبلت و گوشی های هوشمند استفاده کنیم به صورتی که با تغییر اندازه صفحه نمایش بهترین نمای ممکن از نرم افزار برای کاربر ایجاد می شود.

خلاصه ای از ویژگی های موجود و ناموجود در Qlik Sense به شرح زیر است:

Ad Hoc Analysis

(Online Analytical Processing (OLAP

Predictive Analysis

Profit Analysis

Trend Indicators

Ad Hoc Reporting

Automatic Scheduled Reporting: گرچه Qlik Sense قابلیت گزارش دهی خودکار را ندارد ولی Qlik قابلیت Qlik nPrinting را که راهکار گزارش دهی و توزیع Qlik است را به عنوان یک افزونه پیشنهاد و ارائه می دهد.

Customizable Dashboard

نقشه های مبتنی بر GIS

نرم افزار هوش تجاری Qlik Sense در یک نگاه

مزایا:

  • قدرتمند در قابلیتهای drill down، جستجو، storytelling
  • داشتن نسخه رایگان بودن

معایب:

  • مدل قیمت گذازی پیچیده (Token model)
  • عملکرد کند در هنگام کار با دیتا سِت های بزرگ

نتیجه گیری: Qlik Sense یک ابزار هوش تجاری، مصورسازی و تحلیل داده گسترش پذیر است که می تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.