محصولات هوش تجاری مایکروسافت

نرم افزار کلیک ویو  ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو ,  فیلم کلیک وی   , دانلود کلیک ویو

شرکت مایکروسافت یک شرکت چندملیتی آمریکایی است. این شرکت محصولات معروف و سرشناسی در زمینه هوش تجاری، ابزارهای تحلیلی و انبار داده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در ردموند ایالت واشنگتن قرار دارد. محصولات، خدمات و سخت افزارهای تولیدی مایکروسافت بسیار گسترده و متنوع اند. پس در ادامه فقط به محصولات هوش تجاری مایکروسافت و مواردی از این شرکت می پردازیم که با سیستم های سازمانی، هوش تجاری و ابزارهای تحلیلی ارتباط دارد.

شرکت مایکروسافت به توسعه، تولید، پشتیبانی و فروش نرم افزارهای کامپیوتری، قطعات الکترونیکی و کامپیوترهای شخصی و خدمات مشغول است. معروفترین محصول نرم افزاری شرکت سیستم عامل ویندوز است. بعد از ویندوز بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس شناخته شده ترین محصول مایکروسافت است که نرم افزار صفحه گسترده اکسل که یکی از ابزارهای هوش تجاری است را در دل خود دارد.

تاریخچه شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ توسط بیل گیتس و پل آلن تاسیس شد. اولین کار آنها توسعه و فروش مفسر زبان برنامه نویسی بیسیک برای Altair 8800 بود. مایکروسافت در میانه دهه ۸۰ میلادی با تولید سیستم عامل MS-DOS بر بازار سیستم عامل کامپیوترهای شخصی دنیا مسلط شد.

سهام شرکت در سال ۱۹۸۶ در بازار بورس پذیرفته شد. در سال ۲۰۱۲ شرکت به بازار تولید کامپیوترهای شخصی با تولید تبلت های Surface وارد شد. در سال ۱۹۹۰ شرکت مایکروسافت بسته نرم افزارهای اداری Microsoft Office را معرفی کرد. این بسته نرم افزاری برنامه های کاربردی MS Word و MS Excel را یک جا عرضه می کرد.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ عنوان پر درآمدترین تولید کننده نرم افزار جهان و یکی از ارزشمند ترین شرکت های جهان را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۳ با رشد کسب وکار کامپیوترهای شخصی، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که کسب وکار خود را به چهار بخش کارکردی سازماندهی می کند. این چهار بخش عبارتند از: سیستم عامل، اپ (برنامه های کاربردی)، سرویس های ابری و وسایل. همه تقسیمات و بخش های قبلی شرکت به بخش های جدید تبدیل شد.

محصولات هوش تجاری مایکروسافت

در این قسمت به معرفی مختصر محصولات و ابزارهای شرکت در زمینه هوش تجاری می پردازیم:

Microsoft SQL Server

سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای شرکت مایکروسافت است. SQL Server 2016 آخرین ورژن این نرم افزار است و فقط روی پردازنده های ۶۴ بیتی نصب می شود. شرکت مایکروسافت تعداد زیادی از سرویسهای SQL Server را در ارتباط با هوش تجاری و انبار داده توسعه داده است.

(SQL Server Integration Services (SSIS

بخشی از سیستم پایگاه داده MS SQL Server است و برای انجام طیف وسیعی از کارهای جابجایی داده استفاده می شود. SSIS پس از معرفی MS SQL Server 2005 جایگزین Data Transformation Services شد. SSIS پلتفرمی است برای یکپارچگی داده و برنامه های کاربردی گردشگار. این نرم افزار دارای ابزارهای سریع و انعطاف پذیر برای اجرای فرآیند ETL است. مولفه SSIS فقط در ویرایش های Standard, Business Intelligence و Enterprise پایگاه داده SQL Server وجود دارد.

(SQL Server Reporting Services (SSRS

یک نرم افزار تولید گزارش مبتنی بر سرور است که مایکروسافت آن را توسعه داده است. این نرم افزار بخشی از بسته سرویس های MS SQL Server است. این نرم افزار یکی از رقبای Crystal Reports شرکت SAP SE است. یکی دیگر از بخش های SQL Server شامل (Microsoft SQL Server Analysis Services (MSAS است. این نرم افزار یک ابزار OLAP و داده کاوی است.

(SQL Server Data Tools (SSDT

SSDT توسعه پایگاه داده را با معرفی مدلی که همه فازهای توسعه پایگاه داده را در Visual Studio انجام می دهد، متحول کرد. به این دلیل که BIDS پس از انتشار Visual Studio 2010 پشتیبانی نشد. SSDT جایگزین (Business Intelligence Development Studio (BIDS شد. BIDS برای توسعه سولوشن های هوش تجاری و تحلیل داده ازMicrosoft SQL Server و Microsoft Analysis Services استفاده می کرد.

Power BI

یکی دیگر از محصولات مایکروسافت در زمینه هوش تجاری سرویس تحلیل کسب وکار Power BI است. این سرویس قابلیت های مصورسازی داده ها و هوش تجاری را ارائه می دهد تا کاربران نهایی گزارش ها و داشبوردهای مورد نیاز خود را بدون وابستگی به مدیر پایگاه داده یا واحد IT ایجاد کنند.

Power Pivot

یکی از ویژگی های نرم افزار اکسل است. این قابلیت در اکسل ۲۰۱۶ وجود دارد و می توان به صورت add-in به اکسل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ اضافه نمود. Power Pivot نمونه محلی و جدولی Microsoft Analysis Services که در فایل اکسل جاسازی شده است را گسترش می دهد.

ProClarity

این نرم افزار با خرید شرکت ProClarity Software در سال ۲۰۰۶ در سبد محصولات مایکروسافت قرار گرفت. از ابتدا هم محصولات شرکت ProClarity که ابزارهای هوش تجاری را ادائه می داد، یکپارچگی جامعی با محصول Microsoft Analysis Services داشتند.

خانواده محصولات Microsoft Dynamics

خانواده محصولات Microsoft Dynamics برای پیاده سازی سیستم های مالی، تولید، مدیریت ارتباط با مشتری، زنجیره تامین، تحلیل کسب وکار و تجارت الکترونیک برای شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) و همچنین شاخه های محلی گروه های بزرگ چندملیتی توسعه یافته است. این خانواده شامل نرم افزارهای زیر است:

Microsoft Dynamics CRM

محصول مایکروسافت در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری است. این بسته نرم افزاری قابلیت هایی نظیر مدیریت خدمات، فروش و بازاریابی دارد. شرکت مایکروسافت Dynamics CRM را به دو صورت نصب در محل و سرویس ابری به صورت نرم افزار در قالب سرویس (SaaS) با نام Microsoft Dynamics CRM Online می فروشد.

Microsoft Dynamics NAV

نام قبلی این محصول Navision بود. Microsoft Dynamics NAV یک سیستم برنامه ریزی منابعِ سازمان از شرکت مایکروسافت است که شرکت های کوچک و متوسط تا امور مالی، زنجیره تامین و کارکنان خود را مدیریت کنند.

Microsoft Dynamics AX

یک بسته نرم افزاری ERP است که قابلیت مدیریت جامع کسب وکار را در امور مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملیات دارد. قابلیت های دیگر آن عبارتند از: مدیریت صنعت خرده فروشی، صنعت خدمات حرفه ای، کسب وکارهای خدمات مالی، تولید کنندکان و سازمان های دولتی.

Microsoft Dynamics GP

نام قبلی این نرم افزار Great Plains Software بود. این سولوشن ERP مایکروسافت به شرکت های کوچک و متوسط کمک می کند تا امور مالی، زنجیره تامین و کارکنان خود را مدیریت کنند.

Microsoft Dynamics SL

نام قبلی این نرم افزار Solomom IV است. این محصول برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان در شرکتهای پروژه ای است. Dynamics SL یک راهکار ERP برای سازمان های پروژه ای است و به MS Office Project Server متصل می شود.

Microsoft Dynamics C5

این محصول قبلا با نام Concorde C5 عرضه می شد. مدیریت امور مالی، تولید، زنجیره تامین، تحلیل کسب وکار و تجارت الکترونیک از قابلیت های این محصول است. این نرم افزار برای شرکت های کوچک و متوسط طراحی شده است. آخرین ورژن این محصول C5 2010 است.

در پست های بعدی با معرفی شرکت های فعال در حوزه هوش تجاری و نرم افزارهای هوش تجاری با بی آی پلاس همراه باشید و نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع : bi پلاس

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.