سیستم اطلاعات مدیریت اجرایی

نرم افزار هوش تجاری ,  داشبورد مدیران  , داشبورد مدیریتی  , گزارش ساز ,  نرم افزار داشبورد

سیستم اطلاعات مدیریت اجرایی معادل فارسی Executive Information System یا EIS است. این نوع از سیستم‌های اطلاعاتی با عنوان سیستم پشتیبانی مدیریت اجرایی (ESS) نیز شناخته می‌شوند. همان‌طور که از نام این نوع از سیستم‌ها مشخص است کاربران مدیران اجرایی هستند. پس بهتر است اول تعریف مدیر اجرایی را بدانیم، در پایگاه بیزنس دیکشنری تعریف مدیر اجرایی به این شکل آمده است:

فرد یا گروهی که منصوب شده و مسئولیت مدیریت امور یک سازمان به او محول شده و اختیار تصمیم‌گیری در محدوده‌ای مشخص به او داده شده است

و تعریف مدیر در همان پایگاه به شکل زیر آمده است:

فردی که متصدی گروه یا وظایف یا زیرمجموعه‌ای از یک شرکت است

در تعاریفی که از سیستم مدیریت اجرایی آمده است، از EIS به عنوان سیستمی که نیازهای اطلاعاتی و تصمیم‌گیری مدیران ارشد اجرایی را تامین می‌کند و دسترسی آسان به اطلاعات داخلی و خارجی مرتبط به اهداف سازمانی را فراهم می‌کند، یاد شده است و آن را شکل تخصصی یک سیستم تصمیم‌یار می‌دانند.

EIS بر استفاده از نمایش‌های گرافیکی و رابط کاربری که استفاده از آن آسان باشد تاکید دارد. اصولا سیستم اطلاعات مدیریت اجرایی از رده سیستم‌های تصمیم‌یار در سازمان هستند که به مدیران اجرایی ارشد و عالی در تحلیل، مقایسه و شناسایی روندهای متغیرهای مهم کمک می‌کنند، بنابراین می‌توانند عملکرد را نظارت کنند و فرصت‌ها و مسائل را شناسایی کنند. EIS و فناوری‌های انبار داده در بازار سیستم‌های اطلاعاتی همگرا هستند.

تعریف دیگری از EIS که توسط بیزنس دیکشنری ارائه شده است، سیستم تصمیم‌یار (DSS) و سیستم اطلاعات مدیریت اجرایی را متفاوت از یکدیگر می‌داند، به دو دلیل: اول این که EIS حتی ممکن است آن چه که لازم است اجرا شود را پیشنهاد می کند و دوم این که کاربر EIS مدیران اجرایی هستند و نه مدیران.

مزیت‌های سیستم اطلاعات مدیریت اجرایی (EIS)

  • کاربری و استفاده آسان برای مدیران اجرایی عالی (نیازی به تجربه و دانش رایانه‌ای زیادی ندارد).
  • اطلاعات خلاصه و زمان‌بندی شده را تحویل می‌دهد و مدیری می‌تواند بدون معطلی تصمیم‌گیری کند.
  • اطلاعاتی که ارائه می‌دهد بهتر درک می‌شوند.
  • پیگیری اطلاعات را بهیود می‌دهد.
  • به تصمیم‌گیرندگان پیشنهادهای موثری ارائه می‌دهد.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.