آشنایی با Actionable Reporting

اهداف بلند مدت سازمانی

اگر با هوش تجاری آشنایی دارید حتما تا به حال عبارت Actionable Reporting را شنیده اید، امروز می خواهم به بیان معنی این عبارت بپردازم، یکی از بهترین تعاریف در این زمینه توسط پایگاه Logi Analytics ارائه شده است، بنابراین برای توصیف Actionable Reporting از این پایگاه کمک گرفتم.

معادل فارسیِ Actionable Reporting ، گزارش قابل تعقیب یا گزارش قابل اقدام است. این که گزارشی قابل تعقیب یا قابل اقدام باشد می تواند معانی متفاوتی داشته باشد:

  • تنظیم هشدارهای کاری اتوماتیک: برای اطلاع رسانی اطلاعات حیاتی به تصمیم گیرندگان تا بتوانند اقدام فوری انجام دهند.
  • زمانبندی و تحویل گزارش به صورت خودکار: بنابراین کاربران همیشه اطلاعات مهم و حیاتی را در اختیار دارند بدون این که خودشان نیاز به گزارش گیری داشته باشند.
  • فرآیندها و یکپارچگی خودکار با برنامه های کاری دیگر: به عنوان مثال، اقدام انجام شده در برنامه کاربردیِ هوش تجاری مستقیما در پایگاه داده نوشته و ثبت شود.

در همه موارد بالا هدف Actionable Reporting این است که فرایندها را به شکلی تنظیم کنیم که اطلاعات به صورتی به دست کاربر برسد که به آن توجه کرده و براساس آن عملی را انجام دهد، بدون این که برنامه را ترک کند یا مجبور به ثبت اقدام در یک رابط یا برنامه دیگر باشد.

مزایای Actionable Reporting

مزیت اصلی Actionable Reporting این است که اطلاعات را به صورت پویا تبدیل کنیم، بدون این که اقدام اضافی از طرف کاربر نیاز باشد.

  • وقتی که هدف اطلاع از آیتم های حیاتی است، زمانبندی کردن گزارش خودکار، داده ها و اطلاعات را بدون زحمت به دست کاربران می رساند. بنابراین کاربر به جای اجرای گزارش، روی تصمیم گیری تمرکز می کند.
  • وقتی هدف، اقدام روی اطلاعات کلیدی است، هشدارهای کاری اتوماتیک به تصمیم گیرندگان امکان می دهد متوجه شوند چه زمانی وضعیت از حد آستانه از پیش تعریف شده عبور می کند، بنابراین این اقدام بدون این که تحلیل بیشتری نیاز باشد انجام می شود.
  • وقتی هدف اقدام روی داده هاست، فرآیندها و یکپارچگی ها با نرم افزارهای کاری دیگر به کاربران امکان می دهد اقدامی که از گزارش استنباط می شود را انجام دهند و در زمان و تلاش صرفه جویی کنند.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.