ایجاد ارزش توسط کلان داده ها

نرم افزار کلیک ویو  ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو ,  فیلم کلیک وی   , دانلود کلیک ویو

کلان داده‎ها می‌توانند به روش‎های مختلفی در صنایع مختلف ارزش ایجاد کنند. در این قسمت به ذکر عناوین مشترک می‌پردازیم:

1- ایجاد شفافیت

در دسترس قرار دادن داده‎ها برای ذی‌نفعان مختلف می‌تواند ارزش زیادی ایجاد کند. برای مثال در صنعت تولید یکپارچه‌کردن داده‎های واحدهای تحقیق و توسعه، مهندسی و واحدهای تولیدی می‌تواند زمان تولید محصول را کاهش دهد و کیفیت محصول نهایی را ارتقا دهد.

2- بهبود عملکرد

زمانی که داده‎ها به فرمت دیجیتال ایجاد و ذخیره شود، سازمانها می‌توانند داده‎های مربوط به عملکردشان را با دقت و جزئیات بیشتری در اختیار داشته باشند، فرآیندها را تغییر دهند و نتایج این تغییر را در عملکرد سازمانی بررسی کنند. به این ترتیب می‌توانند روش‎های بهینه برای انجام فعالیت‎ها را بیابند، ریشه مشکلات را دریابند و عملکردشان را ارتقا دهند.

3- تقسیم بندی مشتریان برای ارائه خدمات سفارشی‌شده

کلان داده‎ها به سازمانها این امکان را می‌دهند که مشتریان خود را گروه بندی کنند و کالاها و خدمات سفارشی‌شده را به آنها ارائه کنند. این کار در بازاریابی و مدیریت ریسک کاملا جاافتاده است و در صنایع دیگر هم می‎تواند استفاده شود.

4- کمک به تصمیم‌گیری از طریق الگوریتم‎های کامپیوتری

تحلیل داده‎ها می‌تواند به تصمیم‌گیری کمک کند، ریسک‎ها را کاهش دهد و دانش جدیدی ایجاد کند تا پیش از این وجود نداشت. برای مثال سازمان‎های مالیاتی می‌توانند سیستم‎های مدیریت ریسک طراحی کنند که موارد مشکوک در فرآیند اخذ مالیات را گزارش می‌دهد و خرده‌فروشان می‌توانند برای مدیریت موجودی و قیمت گذاری کالاها مطابق با فروش واقعی کالاها از الگوریتم‎های کامپیوتری استفاده کنند.

5- ایجاد محصولات، خدمات و مدل‎های جدید کسب‌و‌کار

کلان داده‎ها به شرکت‎ها این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات جدیدی را ایجاد کنند و مدل‎های کسب‌و‌کار کاملا جدیدی به وجود آورند. رای مثال شرکت‎های تولیدی داده‎های واقعی عملکرد محصولات را از طریق سنسورها جمع‌آوری می‌کنند و از طریق تحلیل این داده‎ها نسل جدیدی از محصولات طبق نیاز واقعی مشتری طراحی می‌شود و خدمات پس از فروش به شکل نوینی ارائه می‎شود. به این ترتیب که با تحلیل داده‎های ارسالی سنسورها خرابی محصول پیش‌بینی می‌شود و قبل از وقوع خرابی اقدامات لازم برای حل مشکل شروع می‌شود.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.