معرفی داشبورد تحلیلی

کاربران داشبورد تحلیلی معمولا صاحبان فضای کسب و کار هستند که به دنبال آنالیز اطلاعات واقعی شرکت می باشند.

کار داشبورد تحلیلی چیست؟

معمولا با استفاده از داشبورد تحلیلی می توان به تحلیل نتایج و درک مدل های پیچیده پرداخت. معمولا تحلیل گران با استفاده از این روش بازبینی و اطلاعات گذشته را مورد مقایسه و بازبینی قرار می دهند و از آن در جهت ارزیابی عملکرد سازمان استفاده می کنند. به عنوان مثال می توانیم به وسیله ارزیابی این اطلاعات به این درک و چرایی برسیم که چرا اهداف تجاری شرکت در زمینه فروش محقق نگردیده است و در این راستا می توانیم موانع و مشکلات ناشی از تیم فروش و هر آن چیزی که در شرکت به سیستم فروش سازمان ربط دارد را مورد بررسی قرار داد.
غالبا کار داشبورد تحلیلی این قضیه است که چه موانعی بر سر راه تحقق اهداف موجود است و بیشتر به درک چرایی موضوع می پردازد. برای این که بتوانیم کار داشبورد تحلیلی را به درستی انجام دهیم به کوچک ترین اطلاعات حتی در سازمان نیاز داریم تا بتوانیم به صورت موشکافانه و جزئی به تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازیم. معمولا داشبورد تحلیلی از تصویر لحظه ای اطلاعات استفاده می کنند و تصاویر پیوسته اطلاعات در این روش جایگاه خاصی ندارد.
داشبورد تحلیلی باید تعامل درست و مناسبی را با داده ها ایجاد کند. چرا می گوییم ایجاد تعامل با داده ها در این داشبورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون که این موضوع باعث می شود که نه تنها آن چه در اطراف سازمان در حال رخ دادن است را درک کنیم بلکه می توانیم علت ایجاد این اتفاقات را هم به درستی درک کنیم و در جهت رفع و رجوع آن گام های اساسی برداریم.

کار داشبورد تحلیلی

کار داشبورد تحلیلی

به فرض مثال در داشبورد تحلیلی به این موضوع می پردازیم که فروش در حال کاهش است. این سیستم کاری به کاهش فروش ندارد و تنها به تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات می پردازد. به همین منظور داشبورد در ابتدا ما را از نحوه و روند فروش در سیستم آگاه می کند و سپس به علت هایی می پردازد که باعث کاهش این فروش در سیستم شده است. تمامی این موارد در سیستم داشبورد تحلیلی به صورت جزئی و موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد.

  داشبورد تحلیلی

داشبورد تحلیلی

نکات مربوط به داشبورد تحلیلی

یکی از مهم ترین نکات و مزیت های مربوط به روش داشبورد تحلیلی در سیستم این قضیه است که به ما می گوید چه اصولی را در سازمان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. هم چنین از تجزیه و تحلیل اطلاعات اضافی در سازمان اجتناب کنیم که این کار می تواند هزینه و انرژی سازمان را به هدر دهد و در آخر هیچ گونه نتیجه مثبتی عاید سازمان نگردد.
به همین منظور در سیستم داشبورد تحلیلی باید تا حد امکان، به داده هایی متصل شده باشند که بتواند به صورت یکپارچه به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شود، نکته ای که در این جا از اهمیت زیادی برخوردار است یکپارچه سازی کل سیستم در راستای تحقق اهداف داشبورد تحلیلی است که از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
در حال حاضر سه دسته داشبورد در جهت تجزیه و تحلیل سیستم های کسب و کاری داریم و داشبورد تحلیلی یکی از مهم ترین آن هاست که تصویر لحظه ای از اطلاعات و داده ها را در اختیار تحلیل گر قرار می دهد تا کارشناس مربوطه بتواند با استفاده از این سیستم تصمیم درستی را بگیرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و هم چنین مشاوره و آگاهی داشبورد تحلیلی می توانید همین الان با کارشناسان و تیم فروش ما ارتباط بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.