زير ساخت هاي سخت افزاري مورد نياز براي BI چيست؟

لايه سخت افزار، پايه و اساس سيستم BI را ايجاد مي کند و انعطاف پذيري و گسترش پذيري سيستم BI در آينده را باعث مي شود. سخت افزار تاثير بزرگي در کارکرد زيرساخت هاي نرم افزاري BI، انتخاب از گزينه هاي موجود ابزارها، مهارت هاي لازم براي پشتيباني سيستم و هزينه ها خواهد داشت. با اين وجود، هدف يک سيستم BI بايد بالا بردن کارايي کل سيستم باشد نه فقط سخت افزار سيستم.
1- سرورها. با پيشرفت فناوري، سرعت پردازنده ها افزايش يافته و به مرور قيمت آنها پايين مي آيد. اين حرکت باعث ايجاد نقاط تازه¬اي از کارآيي و تعادل بين قيمت و قدرت براي پردازنده و حافظه هاي ذخيره سازي ايجاد کرده است. اين پيشرفت گزینه هاي بيشتري را براي انتخاب و استفاده در سيستم BI ايجاد کرده است که با آنها مي توان نيازهاي تعريف شده در سيستم را برآورده نمود.
2- حافظه هاي ذخيره سازي (Storage): در تعيين نوع حافظه مورد استفاده علاوه بر قابليت سازگاري آن با سرورها و شبکه هاي ارتباطي، بايد به توانايي گسترش، مطابقت با استانداردهاي باز تجاري (open industry standards) و تاثير مثبت کارآيي در کل سيستم توجه داشت. علاوه بر خصوصيات فني يک storag device، بايد به نرم افزاري که قرار است با مديريت آن کارکردهاي بيشتري را در اختيار قرار دهد، دقت کرد. هزينه ها، فوايد و معايبي که از انتخاب اين نرم افزار متوجه سازمان مي شود، مي تواند مهم باشد. همچنين بايد در نظر داشت که صرفه جويي در خريد سخت افزار لازم مي تواند هزينه هاي بيشتري را در پشتيباني و نگه داري سيستم در پي داشته باشد.
3- شبکه هاي ارتباطي: سرعت شبکه هاي ارتباطي، امروزه با وجود شبکه هاي فيبر نوري و شبکه هاي ethernet پر سرعت بسيار سريع تر شده است. انتخاب سيستم¬هاي ارتباطي بايد در راستاي انتخاب نوع سرورها و حافظه هاي ذخيره سازي صورت گيرد. اين انتخاب مي¬تواند سرعت دسترسي به اطلاعات مانند backup گرفتن، بازيابي اطلاعات و … را تحت تاثير قرار دهد.
انتخاب تجهیزات سخت افزاری از میان گزینه های مختلف به پارامترهای مختلفی مانند موارد زیر بستگی دارد:
• انعطاف پذیری و گسترش پذیری
• هزینه های تهیه، استقرار، نگه داری، پشتیبانی و مدیریت.
• قابلیت سازگاری اجزای مختلف سخت افزارها با هم.
• کارایی بالا برای نرم افزارهای پیش بینی شده هوش تجاری.
• مطابقت با استانداردهای باز تجاری.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.