مقدمه بر برند های شخصی

نرم افزار کلیک ویو  ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو ,  فیلم کلیک وی   , دانلود کلیک ویو

برندسازی شخصی یا Personal Branding بدین معناست که به چه صورت به جهان نشان داده می شوید و دلیلی است برای انتخاب شدن به عنوان برندی که ممتاز است و برندی که جذاب نیست.

هنگامی که مردم شما را می شناسند و شروع به جستجوی شما در تخصصی خاص می کنند، شما در مسیر معروف شدن در صنعت یا تخصص خود هستید. سوال اینجاست که چگونه بیشتر شناخته می شوید؟ چطور اعتبار و جایگاه خود را می سازید؟

برندسازی شخصی چگونه؟

اگر به دنبال ساخت برند شخصی یا برندسازی شخصی هستید، می توانید از چهار شیوه زیر استفاده کنید و هویت حرفه ای خود را ارتقا دهید.

1- خود واقعیتان را بشناسید و همانی که هستید باشید.

خیلی سخته که شما رو به چیزی بشناسند که نیستید. شما باید به طور مشخصی رفتار کنید، به طور مشخصی ظاهر شوید و به طور مشخصی سخن بگوئید، صرف نظر از اینکه چه حسی دارید. به نظر برخی متخصصان وقتی که برای برندسازی شخصی به شکل و مدلی درمی آیید که دیگران شما را ببینند، ممکن است در دراز مدت آزار دهنده باشد. برند شما باید آینه ی شما باشد. می دانید به چه چیزی ایمان دارید؟ برای چه می جنگید؟ نقاط قوت و ضعف شما کدامند؟

هیچگاه فراموش نکنید؛ افراد با افراد ارتباط برقرار می کنند. اگر مانند یک فرد واقعی نباشید، یا ادای خودتان باشید، چطوری انتظار دارید به شما اعتماد کنند؟ حتی اگر برای مدتی با شخصیتی جعلی برای فروش یا ارائه خدمت اقدام کنید، با یک تناقض ساده و کوچک به مشکل بر می خورید.

برندسازی شخصی در درجه اول، پروش دادن و فهمیدن خود واقعیتان و به اشتراک گذاری خود حقیقی به دنیاست. نقاب ها را بردارید و از اینکه دیده شوید نترسید.

2- به سخنان خود متعهد باشید.

اگر به دنبال ساختن برند شخصی خود هستید، باید به صورتی مقتدرانه صحبت کنید. بدین معنا که مهارت های ارتباطی خود را پرورش دهید. اگر همان طور که بقیه صحبت می کنند صحبت کنید، هیچگاه نمی توانید یک سخنران باشید. در مورد چیزهایی صحبت کنید که دانش و قدرت دارید. نشان دهید که درباره ی چیزی که دارید صحبت می کنید آگاهی کامل دارید و به سوالات مخاطبان طوری پاسخ دهید که کاملاَ قانع شوند.

اینکه به خودتان اعتماد دارید را نشان دهید. امکان دارد بعضی ها با شما مخالفت کنند یا شما را نقد کنند. مهم این است که با آغوشی باز به گرفتن بازخوردها بروید. از اینکه دیدگاهشان را درباره شما می گویند خوشحال باشید. اگر به نکته ای که درست است اشاره کردند، نشان دهید که چگونه می توانید خود را اصلاح کنید و بهتر از دفعه قبل باشید.

سخنرانی ها فرصت هایی برای دیده شدن و شنیده شدن هستند. از کوچک شروع کنید و ادامه دهید. شما نمی توانید به سرعت سخنران شوید، بلکه باید کم کم و به تدریج به یک سخنران در سمینار ها و کنفرانس های بزرگ تبدیل شوید. با سخنرانی کردن دست و پنجه نرم کنید تا پیشنهادهای با ارزشی دریافت کنید.

3- در فضای اینترنت حضور داشته باشید.

آیا می دانید چگونه در فضای اینترنت حضور داشته باشید؟ اینترنت جایی است که باید به صورت مداوم در آن حضور داشته باشید و تا حد امکان در آن پیشرفت کنید.

آیا پروفایل هایی در شبکه های اجتماعی دارید؟ اگر دارید، آیا کاملا انعکاس همه ی اطلاعات شما هستند؟ آیا شما را به بهترین شکل معرفی می کنند و شما را با چهره ای حرفه ای به نمایش می گذارند؟ آیا از عکس های با کیفیت و حرفه ای استفاده می کنید؟ آیا با دیگران تعامل دارید و محتواها را به اشتراک می گذارید؟

آیا وبسایتی برای برند شخصی خود دارید؟ یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن رتبه اسم خود در جستجو ها، داشتن وبسایت شخصی است. داشتن وبسایت به شما کنترل قابل توجهی در مورد حضورتان در فضای اینترنت نسبت به شبکه های اجتماعی می دهد. شما با کمترین هزینه می توانید هاست و دامین خود را تهیه کنید و با قالب های آماده سایت شخصی خود را داشته باشید. پس دیگر دلیلی برای به عقب انداختن ندارید! اگر می توانید اسم شخصی خود را برای دامین خریداری کنید.

فراموش نکنید که اسم خود را هر از چند گاهی در گوگل جستجو کنید تا از بالا آمدن اسم خود و رتبه ی خود در جستجوها باخبر شوید، و بدانید دیگران شما را چگونه می بینند و درباره شما چه می گویند. اگر تلاش کافی نداشته باشید و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار ندهید، راه سختی پیش رو دارید تا برند شخصی حرفه ای خود را بسازید.

4- در صنعت خود دانش آموز باشید.

مهم نیست چقدر درباره صنعت و حوزه تخصص خود می دانید، مهم این است که بدانید همه چیز در عصر جدید به سرعت در حال تغییر است و شما باید با آخرین تغییرات و جریانات به روز باشید. ساختن برند شخصی واقعا زمان می برد. اگر به به روز بودن نباشید، همه ی تلاش های شما هدر می رود. اگر می خواهید اعتبارتان را از دست ندهید، باید همیشه با مقالات، مجله ها، بلاگ ها و کتاب های مرتبط، دانش خود را تامین کنید.

همچنین به دنبال یادگرفتن چیزهای جدید، پرورش مهارتی جدید و گسترش دانش خود باشید. به هنگامی که شما می خواهید برند شخصیتان را جلا دهید، فرصت های جدید به سمت شما خواهند آمد. مردم خواهند دید که شما به آنچه که می گویید تسلط دارید، آن هنگام است که شما را به بودن به بخشی از داستان خود یا اخبار خود دعوت می کنند.

به هرحال هیچگاه فراموش نکنید که چقدر پروراندن مهارتی در خودتان مهم است. شما نمی توانید در باره چیزی که انجام نداده اید صحبت کنید، چون این کار شما را از برند شخصیتان دور می کند. درباره کمبودها و نقاط ضعف خود با دیدی باز برخورد کنید.

نرم افزار هوش تجاری , داشبورد مدیران , داشبورد مدیریتی , گزارش ساز , نرم افزار داشبورد

نرم افزار کلیک ویو ,آموزش کلیک ویو , هوش تجاری کلیک ویو , فیلم کلیک وی , دانلود کلیک ویو

نرم افزار مدیریت فرایند ها , مدیریت فرایند , سامانه ساز , پنجره واحد ,دولت الکترونیک , معماری سازمان , سیستم ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.